نگین قم

وبلاگ کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)

نگین قم

وبلاگ کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)

نگین قم

این زن که خاک قم به وجودش معطر است

تکرار آفرینش زهرای اطهر است

تکرار آفرینش افلاک بر زمین

تکرار آفرینش عرش مصور است

دست سخاوتش پر از آمال دوستان

چشم محبتش به غریبان مضطر است

همشیره شقایق و همراز رازقی

با آفتاب مشرقی عشق خواهر است

این زن که از نیایش دو عالم است مست

معصومه است مریم آل پیمبر است

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۳ ب.ظ

نتیجه ادب و احترام

نتیجه ادب و احترام

دو تن از وعاظ برجسته آذربایجان که از دوستان نزدیک نگارنده و اینک مقیم تهران هستند ، در دوران گذشته عازم حج بودند و دستگاه های امنیتی برای آنها مشکل ایجاد کرده بود و از رفتن آنها جلوگیری می کرد . تا آخرین روز پروازهای حج فرا رسید .

این دو روحانی که تلاشهای خود را برای رفع مانع سازمان امنیت بی نتیجه دیدند ، به قم آمدند تا مشکل خود را با یکی از مراجع آن روز در میان بگذارند . آن مرجع والا مقام یادداشتی به یکی از نمایندگان مجلس سنا ، موسوم به احمد خان بهادری مرقوم فرمودند تا برای رفع مشکل آنها اقدام نماید .

این دو روحانی با شتابی هرچه تمامتر به سوی تهران عزیمت نمودند تا پیش از انقضای وقت اداری خود را به تهران برسانند ، بلکه بتوانند با آخرین پرواز توفیق تشرف به حرمین شریفین را پیدا کنند .

وقتی به حدود منظریه می رسند متوجه می شوند که در اثر شتابزدگی از تشرف به حرم کریمه اهلبیت غفلت نموده اند . تصمیم می گیرند که برگردند ، ولی می ترسند که تا پایان وقت اداری به تهران نرسند و از تشرف به سرزمین وحی محروم شوند و لذا مدتی گفتگو می کنند ، به این نتیجه می رسند که مسافرت قم بدون زیارت حضرت معصومه علیها السلام کمال بی ادبی است ، ما باید به زیارت بی بی مشرف شویم ، اگر از عنایت بی بی بتوانیم به موقع به تهران برسیم زهی سعادت ، و اگر نتوانستیم و از حج محروم شدیم ، لا اقل این بی ادبی را به ساحت مقدس حضرت معصومه مرتکب نشویم .

و لذا از همانجا ماشین را سر و ته می کنند و با یک دنیا اخلاص به عتبه بوسی حضرت معصومه علیها السلام مشرف می شوند . در اثنای زیارت می بینند که سناتور بهادری نیز مشغول زیارت است ، همانجا یادداشت را تقدیم می کنند ، آن شادروان نیز دستنویس آن مرجع گرانقدر را بر دیده می نهد و همانجا دستور حلّ مشکل را صادر می کند . و بدین سان از برکت عنایت حضرت معصومه علیها السلام آن دو روحانی با اخلاص به مقصود خود نایل می شوند و به طواف کعبه مقصود توفیق می یابند .

این دو روحانی گرانمایه اگر ادب به خرج نمی دادند و برای عتبه بوسی آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام مراجعت نمی کردند ، با توجه به این که شخص مورد نظر در تهران نبود و آن آخرین روز پروازهای حج بود از زیارت خانه خدا محروم می شدند .

                     

منبع : کرامات معصومیه (علی اکبر مهدی پور)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی