نگین قم

وبلاگ کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)

نگین قم

وبلاگ کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)

نگین قم

این زن که خاک قم به وجودش معطر است

تکرار آفرینش زهرای اطهر است

تکرار آفرینش افلاک بر زمین

تکرار آفرینش عرش مصور است

دست سخاوتش پر از آمال دوستان

چشم محبتش به غریبان مضطر است

همشیره شقایق و همراز رازقی

با آفتاب مشرقی عشق خواهر است

این زن که از نیایش دو عالم است مست

معصومه است مریم آل پیمبر است

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱ ب.ظ

تشرف به قم


 

تشرف به قم

آیت الله حاج آقا عزّالدین زنجانی که از شخصیتهای برجسته جهان تشیع ، و مقیم مشهد مقدس هستند ، می فرمایند : در دوران سیاه رضاخان از فشارهای شدیدی که برای روحانیون ایجاد کرده بودند ، محدودیت استفاده از لباس مقدس روحانیت بود ، تنها کسانی مجاز به گذاشتن عمامه بودند که امتحان بدهند و تصدیق داشته باشند . من در آن هنگام به سن ّ تکلیف نرسیده بودم ، ولی امتحان داده تصدیق گرفته بودم در عین حال مورد تعرض مأموران شهربانی قرار می گرفتم ، لذا در یکی از مسافرتها که در محضر پدر بزرگوارم به مشهد مقدس سفر کرده بودم ، مأمورین شهربانی به جرم عمامه داشتن مرا جلب کردند ، ولی چون رئیس شهربانی اهل زنجان بود مرا آزاد کرد .

یکی از آرزوهای قلبی من این بود که برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم مشرف شوم ، ولی به خاطر همین فشار و برخی ملاحظات دیگر پدرم راضی نمی شد .

به خود حضرت معصومه علیها السلام متوسل شدم تا راه رفتن به قم به رویم گشوده شود .

شبی برای عیادت پسر عمه ام به منزل عمه ام رفته بودم ، اواخر شب که به منزل بر می گشتم ، سعی می کردم در تاریکی حرکت کنم تا مأمورین شهربانی متوجه نشوند ولی متأسفانه خود رئیس شهربانی که بسیار مرد خبیثی بود ، از دور مرا دید ، به سراغم آمد ، خودم را معرفی کردم ولی اعتنا نکرد و مرا به دست پاسبانی سپرد تا شبانه به جرم معمم بودن راهی زندان نماید .

در اثنای راه یکی از آشنایان مرا دید و از گرفتاری من آگاه شد ، شب را در زندان سپری کردم ، روز بعد با تلاش شوهر عمه ام آزاد شدم .

به منزل که آمدم مجدداً رئیس شهربانی پیغام داد ، که از این به بعد حق استفاده از لباس مقدس روحانیت را ندارید . و باید لباس متحدالشکل بپوشید .

پذیرفتن این جهت برای خانواده ما ، به ویژه برای پدرم بسیار سخت بود و لذا به من فرمود : برای رهایی از این فشار خوب است که به قم بروی . شما که علاقه داشتید به قم بروید ، حالا که چنین شد من نیز راضی هستم .

و اینگونه توسل به حضرت معصوهه علیها السلام تاثیر سریع نمود ، هر چند ظاهر قضیّه خوش آیند نبود ولی نتیجه بسیار با ارزشی برای من داشت ، و آرزوی قلبی ام برآورده شد .

 

منبع : کرامات معصومیه (علی اکبر مهدی پور)

 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی